Bloemencorso Noordwijk 16 april 2011

Voor de eerste keer mee als begeleider en -ster van de plus-bus.
Tegen negenen waren we bij de eerste dame, rond half tien zaten alle zes personen in de bus en gingen we op weg naar Sassenheim, waar we hadden afgesproken met de andere bestuurders . Aldaar kon een ieder even een kopje koffie/thee drinken al of niet met iets lekkers erbij.
Het weer werkte mee, het was een beetje zonnig. Lopend naar het kruispunt waar alle praalwagens voorbij kwamen. Prachtig om te zien en te horen. Tegen half 2 was het voorbij.
Besloten werd naar Noordwijk te rijden, waar de grootste drukte wel voor bij zou zijn.
Men kreeg 5 kwartier om de winkelstraat in te gaan, op het strand te lopen, of gezellig ergens een terrasje te pakken, wat menigeen ook deed.
Hoewel wat wind, was het toch niet te koud. Na afloop was ieder moe en voldaan.
Ook in de bus was het gezellig vertoeven.
Rond kwart over 5 was iedereen weer thuis en konden we de bus wegbrengen.
Zelf waren we iets na zessen terug.
Het was een hele leuke dag, met gezellige dames in de bus.

Groeten Atie Jüch
zie ook foto's - april 2011

IJsselstein boekenmarkt, 28 mei 2011

De dag begon redelijk qua weer.
We hadden vandaag slechts 2 passagiers, wat goed uitkwam, omdat de bus een lekke band had en wij dan met onze eigen auto konden rijden.
Gezellig gebabbeld onderweg, via een binnendoorweggetje naar IJsselstein gereden.
Afgesproken dat we rond 12 uur zouden verzamelen, zodat ieder zijns weegs kon gaan.
IJsselstein heeft een leuk centrum, vooral met mooi weer…
Er waren zééér weinig kramen, denkelijk zo’n 25 stuks, dat was aardig in evenwicht met het aantal kledingzaken. Het terras bij het oude stadshuis was er niet om even te zitten, dus na 45 minuten kwamen we de eerste “gast” alweer tegen.
Besloten werd om terug te gaan, het was toch wel een teleurstelling voor allen.
Niettemin heeft ieder toch nog iets gekocht op de markt, hetzij boeken, hetzij kleding of andere dingen.
We vertrokken om 11.15 weer naar de Meern.
Helaas vinden wij deze tocht niet echt voor herhaling vatbaar, in tegenstelling tot alle vorige tochten die we mochten doen.

Groeten, Atie.
 zie ook foto's - mei 2011

Dagtocht Huizen, 4 juni 2011.

Even voor acht uur de eerste passagier opgehaald, de laatste iets over half 9. (Wel erg laat, he”, was het commentaar). Even laten horen dat er méér mensen worden gehaald.
Het was prachtig weer en de stemming zat er al meteen goed in.
We arriveerden als eerste bus in Huizen, waar we door Aleid Borghardt hartelijk werden ontvangen met koffie en een vlaaipunt.
Er werd een soort van stoet bedacht, met 5 bussen en er tussenin een paar hele oude en leuke wagens, o.a.Volkswagen, MG., Pontiac.
Bij diverse kruispunten vol in de toeters om maar achter elkaar te kunnen oversteken.
Het winkelcentrum Oostermeent waar de festiviteiten werden georganiseerd was klein, compact maar van alles voorzien. Er was een dameskoor dat oude liedjes zong, men kon jeu de boules spelen, biljarten (snooker). Er was weinig zitgelegenheid voor koffie o.i.d.
Om 11 uur werd de bus officieel in gebruik genomen door de wethouder.
Het was een gezellige drukte, veel zon, maar na een uurtje had een ieder het wel gezien.
Om 12.30 vertrek naar het oude centrum van Huizen, waar men van 13-15 uur lekker kon banjeren over de markt, op een van de vele terrasjes zitten of shoppen. Zon, zon, zon…
Na afloop reden we via de oude haven, langs de oude kalkovens, randmeer met veel zeilers,
richting Blaricum door het centrum, langs mooie huizen met veel groen naar Laren, via het centrum, Hilversum, richting Baarn weer op de snelweg naar Utrecht/Vleuten/de Meern.
De laatste passagier werd om 17.15 uur thuis afgezet. Het was weer een vreugdevolle en vruchtbare dag.

Groeten, Atie Jüch

TEXEL  23 juni 2011

Al vroeg uit de veren, om 06.50 stonden we bij de eerste passagier voor de deur.
Het was bewolkt, maar droog. Nadat iedereen in de bus zat, via de snelweg naar
Wieringerwerf, waar we bij van der Valk heerlijk aan de koffie konden. Er waren ook twee bussen uit IJsselstein. Bij het verlaten van het hotel kwam er een enorme plensbui, dus drijfnat de bus in, maar dat mocht de pret niet drukken. Tot aan Den Helder regen. Dat zag er niet zo goed uit.
Maar vóórdat de boot vertrok, werd het droog. Met een stevige bries ging het naar de overkant. Gelukkig konden we ook buiten staan.
Aangekomen op Texel, reden we naar Fonteinsnol, waar de ZON begon te schijnen.
Door het bos naar boven geklommen, waar een groep leerde abseilen.
Verder ging de rit; door de Koog, een levendige plaats met veel terrassen, waar het heerlijk vertoeven is met een glaasje en in de zon (wat we overigens niet hebben gedaan).
De lunch nuttigden we in het restaurant van het vliegveld-hotel Texel, zeer toepasselijke naam… Uitstekend voor een goede prijs. Er werd parachute gesprongen.
Een korte maar felle regenbui dreef eenieder van het terras weg, maar binnen was het ok.
Vanaf  toen hadden we alleen maar prachtig weer, zon en wat wind…
Rond half 2 naar de Cocksdorp, waar we op het strand konden lopen, schelpen zoeken en duinroosjes bewonderen. Via het haventje van Oudeschild naar Den Burg, waar we een uurtje konden winkelen.
Daarna naar De Koog om even rond te wandelen.Om half 6 werden we bij strandpaviljoen Het Strand  (hoe komen ze aan die “originele”namen?) afgezet, waar we heerlijk hebben kunnen eten, met z’n allen aan een lange tafel. Enorme porties, dus niet te kort…
Na de koffie weer op weg, terug naar de boot en naar huis.
Op de terugreis was iedereen wel zo’n beetje uitgeteld, het was rustig in de bus.
Wederom een zeer prettige dag, deze keer vanuit het perspectief van een passagier, niet van begeleidster. Voor herhaling vatbaar.

Groetjes Atie Jüch
zie ook foto's - juni 2011

Volendam, 26 juni 2011

Het weer begon wat donker, maar allengs de tijd werd het erg mooi.
Het was een bont gezelschap, met erg veel pret.
Via de  A2 voorbij Amsterdam langs de dijk gereden via Durgerdam,, vanwaar we IJburg in de verte zagen liggen. Verder een eenzame fietser die uit de richting Uitdam kwam.Hoewel er genoeg werd gefietst en gelopen zelfs! We reden door het natuurgebied Waterland-Oost , via Monnickendam naar Volendam, waar we rond 11.45 uur een tussenstop maakten bij van der Valk, heerlijke koffie met appeltaart.
Rond half een naar het centrum van Volendam, waar het zoeken was naar een plekje voor de bus.
Het bleek Volendamse dag te zijn, het was hééél druk met mensen, muziek op verschillende plaatsen, veel buitenlanders, vertrek van boten voor een tocht over het IJsselmeer, Volendammer (dames)koor, diverse bands met idem muziek, ook in elk café/rest. werd muziek gemaakt. Er liepen communie klantjes rond in prachtige mini-trouwjurken.
Het leek wel kermis, maar de sfeer was goed, en warm, warm, warm…
Om 3 uur verzamelen om naar een markt te gaan die we onderweg ook nog hadden gezien, daar een half uurtje gelopen, waarna het richting huiswaarts ging. Om 17.30 was iedereen weer veilig thuis.

Groetjes Atie
zie ook foto's - juni 2011

Bloemenboerderij  de Langendam in Waspik 23 juli 2011

Het was vandaag weer zover, we hebben een zeer prettige dag achter de rug. Men vond het weer héél gezellig en goed verzorgd.
Rond 10 uur vanochtend waren we met alle passagiers startklaar voor de reis, die bijna een uur duurde.Deels over andere wegen dan de snelweg.
Het begin ter plekke was zonnig, we hebben heerlijke koffie met versgemaakte appelcake (nog warm) gedronken en gegeten.
Met een bolderkar waarop grote emmers met een bodem water liepen we door de enorme “tuin”, boerenland waarop bloemen werden gekweekt. Gewapend met scharen om zelf de stelen af te knippen werden er mooie bossen bloemen bijeengebracht.
Deze werden netjes in een papier gewikkeld en na afrekening in emmers meegenomen in de bus. Het was nog steeds droog, wel wat dreigend.
Met de bus reden we via andere dorpen en een lunchadresje onderweg ( terwijl wij binnen zaten regende het even) weer richting Raamsdonkveer.
Met de pont bij Schoonhoven overgestoken, door het centrum gereden, waar de gracht deed denken aan Amsterdam, maar dan in het klein.
Op naar Lopik, waar we in Jaarsveld bij een fruit boerderij heerlijke verse kersen, frambozen en pruimen kochten.
Even na 16.00 uur waren we terug in de Meern. Intussen regende het weer.

Groeten, Atie.
zie ook foto's - juli 2011

Volendam/Edam zondag 14 augustus 2011.

De dag begon helaas wat NATTIG, om half 11 waren we op de A2.
7 dames, allen goedgebekt.
Via Amsterdam, Durgerdam waar we langs een haventje reden en Uitdam met een mooi zicht vanaf de dijk op kerkje en markermeer.
Via Monnickendam naar Volendam, waar de koffie met heerlijke appeltaart/gebak op ons wachtte.
Bij het verlaten een groepsfoto voor de bus. De ZON scheen...
Als eerste een bezoekje aan de braderie in het Marinapark, Roompot vakantieoord van Volendam.
Om 13.15 uur naar het oude centrum van Volendam, waar een ieder zijns weegs ging.
Het was er gezellig druk, je kon er nog goed tussendoor lopen. Om 15.00 verzamelen om via de dijk naar Edam te rijden.
Een stadsritje, o.a. langs  zgn. antiek; Edam is niet zo bijzonder groot. Nog steeds ZON...
Binnendoor via Purmerend, Ilpendam, Watergang, Amsterdam, Ouderkerk a/d Amstel, Uithoorn, Wilnis, Portengensebrug,
Haarzuilen terug naar Vleuten en de Meern.
Alle dames hadden het erg naar de zin gehad en "graag tot ziens"...
Om 17.30 was iedereen weer veilig thuis en zaten wij aan een tafeltje bij het ons nu bekende Abrona restaurant uit te rusten.

groetjes Atie Jüch
zie ook foto's - augustus 2011

Wereldhavendag Rotterdam 4 september 2011.

Om 12.00 waren we compleet en ging de bus in gemoedelijke sfeer (onderweg werd veel gepraat) richting Rotterdam.
Op naar de Maasboulevard, waar de Majesteit aan wal zou liggen. Dat duurde nog even, dus een parkeerplekje gezocht aan de Wijnhaven, waar we op een knalrood lichtschip een kopje koffie dronken.
Eromheen een drukte van belang, groepen in klederdracht liepen langs, men kon tussen de (meestal) oude schepen op plankiers lopen.
Het zag er allemaal feestelijk en fris uit met vlaggetjes en vooral kleurrijk.
In de file bij de loopplank van de Majesteit, waar we exact om half 3 naar binnen gingen.
Een prachtige raderboot, ruim en licht, ingesteld op mindervalide passagiers.
Je kon in de machinekamer een kijkje nemen en overal op het schip lopen.
We werden ontvangen met een drankje (je kon kiezen fris, alcohol ,koffie of thee) en we hadden een tafel voor onszelf in het midden
maar met genoeg overzicht naar buiten.
Verder werd er regelmatig een snack aangeboden, zoals broodje, bitterbal, miniloempia, kleine borrelglaasjes met amuses.
Daar zagen we demonstraties van een gele helikopter met een boot die een drenkeling uit het water haalden, brandweerboten met enorme stralen water, watertaxi's die met een noodgang langsvoeren, jetski's, veel politieboten in alle maten.
Overal aan de wal mensen, feesttenten en muziek. Een waar festijn.
Het was 2 uren varen over de Maas en in de Rijnhaven, we zagen de prachtige moderne skyline van Rotterdam boven de oude gebouwen uitsteken. Hotel New York van de Holland Amerika Lijn.
Iedereen was zeer tevreden en het was rustig toen we in de bus terugreden naar het Utrechtse.
Rond 18.00 was iedereen weer veilig thuis.

groeten, Atie Jüch.

Nationaal Fruitpark Ochten, 10 september 2011.

10.30 uur. Vandaag met 5 dames op pad. Het is goed weer, droog en bijna zonnig.
Het klikte tussen alle dames, dat was erg gezellig.
We rijden binnendoor via de A 12 bij Bunnik richting Odijk.
Vervolgens Cothen - Wijk bij Duurstede, waar we met het pontje overvaren.
Op zoek naar koffie plus, maar niet gevonden terwijl we rijden via Maurik - Kesteren - Ochten.
Ter plaatse een fantastisch terras, in de zon, met grote parasols en een vriendelijke bediening.
Het was tijd voor koffie, taartjes, tosti's en sapjes, want inmiddels was het al 12 uur.
Terwijl de dames alvast een plaatsje op het grote terras zochten, deed Jan zijn best om de lift weer omhoog en in de bus te krijgen.
Nee dus. Na enkele telefoontjes handmatig met veel duw- en trekwerk  (de accu was leeg...) kreeg hij het (on)ding er weer in en
kon ook hij lekker in het zonnetje zitten. Dat deden we onder het genot van eten en drinken.
Om half 2 werden de benen weer in loopstand gezet richting fruit, de zon scheen uitbundig.
De wandeling ging over goed begaanbare paden het weiland in, waar tientallen soorten appel- en perenbomen stonden met de
naambordjes erbij. Aan het einde was een klimtoren, vanwaar je mooi uitzicht had over de weilanden, veel groen dus...
We kwamen Mispelbomen tegen, Bellefleur en Rode Jeup, Kweeperen, Beurré Chirgeau (lang bewaarbare peer).
Na een uurtje was het gedaan en stegen we weer in de bus.
Onder veel gelach kregen we de dame van haar rolstoel de bus in, nog steeds zonnig.
Op de terugweg via Kesteren - Rhenen - Elst - Amerongen - Doorn - Driebergen - Zeist (langs het slot) weer terug naar Utrecht en
De Meern/Vleuten.
We hadden wel dorst op het laatst, maar we zagen eigenlijk niets geschikts om even uitgebreid te zitten.
Gelukkig vonden de dames het verder "oergezellig", "leuke ploeg mensen" en waren uiteindelijk zeer tevreden over de dag.
Rond 16.15 waren we weer terug en was iedereen veilig thuis..

groeten Atie
 zie foto's - september 2011

Verslag van de rit naar Rhenen Grebbeberg 25/09/2011

We startten om 12 uur met het ophalen van de klantjes. Bij de eerste werd afgezegd, omdat mevr. zich ziek meldde.
Daarna de vier andere dames opgehaald; iedereen had er veel zin in, het was dan ook een gezellig gekwek achterin de bus.
Mede door het prachtig zonnige weer was de rit een belevenis.
We volgen de route Bunnik via de A12, Wijk bij Duurstede door het centrum, waarna een oversteek met het pontje volgde.
Dat vindt iedereen altijd leuk, ook al duurt het maar even.
Via de dijk daarna stopten we diverse keren bij een fruitkraampje van een plaatselijke boer.
Stoofperen, aardbeien, walnoten, Elstar appelen vonden gretig aftrek.
Bij Ingen-Elst wederom een pontje, waar maar 8 auto's op konden en richting Rhenen, waar we om 15.00 uur bij een pannenkoekenrestaurant arriveerden.
Heerlijk deels in de schaduw genoten van het pannekoekenmenu en poffertjes, vergezeld van een frisje of koffie.
Om 16.30 naar de erebegraafplaats op de Grebbeberg, waarna we verder de Grebbeweg afreden door een bomenlaan.
Via de A12 Wageningen-Driebergen terug naar Utrecht en Vleuten - De Meern, waar iedereen om 18.15 weer afgeleverd was.
Het was nog steeds warm, men heeft het weer erg leuk gevonden en was bijzonder tevreden over de gevolgde route .

groeten, Atie Jüch.
zie foto's - september 2011

Dagtocht Oisterwijk 9 oktober 2011

10.15 uur: Met slechts 4 passagiers op weg, het is (nog) droog.
Iedereen heeft er wel zin in. Onderweg nog veel groen: dieren in de wei, boomkwekerijen.
Aankomst bij Piet Plezier, de Oisterwijk Express om 11.25 uur.
Slechte koffie.
Om 11.50 vertrek van de nagenoeg lege trein, alleen de voorste wagon was bezet, buiten ons nog 2 mensen.
Er werd onderweg verteld waar we reden en wat er te zien was, het was een leuke rit door Oisterwijk en de omgeving (bossen en vennen). Om 12.50 arriveerden we bij rest. de Belvertshoeve, waar we uitstapten voor de lunch.
Geen aanrader: na een uur wachten kwam de lunch voor de drie personen die nog niets hadden. De andere drie waren al klaar.
De bediening was niet je-van-het. Er kon geen lachje af. Het eten was wel prima.
Er zijn ook nog andere gelegenheden om te lunchen, hoor...
Om 14.20 uur gingen we verder met de trein.
Tegen 3 uur weer in de bus met heerlijk zachte zitting voor een tussendoor route naar de thuisbasis. Intussen regende het.
Via Haaren-Vught-Hedel-Zaltbommel (veel regen), file bij Vianen- Utrecht-Maarssen-Vleuten.
Men vond het toch een heel prettige dag, ondanks het weer en om 17.00 was iedereen weer thuis.

groeten, Atie.
zie foto's - oktober 2011

Rondrit Nationaal Park Veluwezoom Zondag 20/11/2011

Na in de mistige ochtend onze passagiers te hebben opgehaald, gingen we op weg naar een (hopelijk) mooi stukje natuur.Hoewel ook onderweg weinig te zien was, zat de stemming er toch goed in, waardoor de reisduur toch meeviel.Om 12.30 uur kwamen we aan bij de Posbank, waar inmiddels de zon was gaan schijnen.Met z’n allen lekker gelunched, waarna we om 14.00 uur naar boven reden om van het uitzicht van de Posbank te genieten.Van alle kanten zon en mist, prachtig om te zien, er waren veel wandelaars.Na een klein half uurtje klommen we weer in de bus voor de terugreis, via Rozendaal (de bedriegertjes) naar de snelweg, waar we in de rij, maar zonder stilstaande file door de mist, naar huis reden.Gelukkig was iedereen euforisch wat het weer betrof en men was zeer te spreken over de rit, ondanks het redelijk vroege tijdstip van thuiskomen: men was thuis tussen 16.30-17.00 uur.